KAYIT YENİLEME İŞLEMLERİ HAKKINDA DUYURU

05-09-2017

KAYIT YENİLEME İŞLEMLERİ HAKKINDA DUYURU

Kayıt yenileme işleminin sorunsuz bir şekilde yapılabilmesi için aşağıda belirtilen hususlara dikkat edilmesi gerekmektedir.

  1. Kayıt yenilemeler 11 Eylül -2017 saat 14.00 de başlayıp, 22 Eylül 2017  saat 14.00 de sona erecektir.
  2. Öğrencilerimiz, DEBİS kullanıcı adı ve şifrelerini kullanarak Üniversitemizin ana sayfasındaki (www.deu.edu.tr)  Web Kayıt linkini tıklayarak kayıt yenileme sayfasına ulaşabilirsiniz.
  3. Üniversite adı, Fakülte adı ve öğrenci numarası  belirtip herhangi bir İş Bankası şubesine başvurarak mali yükümlülüklerinizi yerine getirebilirsiniz.
  4. Sınıfı ne olursa olsun bütün öğrencilerimizin kayıt yenileme işlemlerini yapmaları gerekmektedir.
  5. Hazırlık sınıfı öğrencilerimizin adres bilgisi güncellemesi yaparak ve Ders Kayıt butonundaki “D.E.Ü YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU …-… ÖĞRETİM YILI …. DÖNEMİ HAZIRLIK SINIFINDA ÖĞRENİM GÖRMEK İSTİYORUM. “işlemini yapmaları gerekmektedir.
  6. Ara sınıf ( 1,2,3 ve 4. sınıf) öğrencilerimizin adres bilgisi güncellemesi yaparak Ders Kayıt ekranında ders seçimi yaparak  “Kaydı Tamamla” butonunu tıklayarak kayıt yenileme işlemi tamamlamak gerekir. Bu onay verildikten sonra geriye dönüp değişiklik yapılması mümkün olamayacaktır.
  7. Şifrenizle ilgili bir sorun yaşarsanız riza.kahraman@deu.edu.tr adresine başvurabilirsiniz.
  8. Kayıt yenileme işlemleri sırasında herhangi bir sorunla karşılaşmanız durumunda, hatice.dede@deu.edu.tr ve sercan.lale@deu.edu.tr iletişim adreslerinden, öğrenci işleri yetkililerine ulaşabilirsiniz. Mesajınızda adınız, soyadınız, öğrenci numaranız ve karşılaştığınız sorun hakkında kısa ve net bir açıklama yer almalıdır.
  9. Öğrencilerimizin alt yarıyıllardan aldıkları başarısız derslerinde devam mecburiyetleri bulunmamaktadır. Bu kuralın istisnası Beden Eğitimi, Resim ve Müzik dersleridir. Bu dersler kaçıncı kez alınıyor olursa olsun derse devam edilmesi gerekmektedir.
  10. Ortak zorunlu ve ortak seçimlik dersler hariç; ara sınıflar ( 2.ve 3.sınıf ) 27 kredi saatlik, son sınıf ( 4. sınıf ) öğrencilerimiz ise 33 kredi saatlik derse kayıt olabilirler.
  11. Genel not ortalaması 1,79 ve altında olan öğrencilerimiz daha önce almadıkları dersleri alamazlar.
  12. Genel not ortalaması (kümülatif not ortalaması) 1,80 ve üzerinde olan öğrencilerimiz daha önce almadıkları derslerini alabilirler.
  13. Daha önce alınan derslerden notu FF ve FD olanlar, genel not ortalaması ne olursa olsun öncelikle alınması zorunludur.
  14. Daha önce alınıp başarılı olunan dersler not yükseltmek amacıyla alınabilir. Not yükseltmek amacıyla tekrar alınan derslerde son alınan not geçerlidir ve Bu derslere devam zorunludur.
  15. Seçimlik derslerde kontenjan sınırlaması yoktur. Ancak 10 ‘dan az öğrenci tarafından seçilmediği için açılmayan seçimlik dersler olabilir. Açılmayan seçimlik dersi seçen öğrenciler, açılan diğer seçimlik derslere aktarma yapılır.
  16. Kayıt Yenileme işlemleri ile ilgili daha sonra ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için, ders kaydınız Danışmanınız tarafından onaylandıktan sonra kayıt işlemlerinize ilişkin bilgilerin yer aldığı öğrenci kayıt formunu mutlaka alınız ve kaydediniz.

 

ÖĞRENCİLERİMİZE YENİ DÖNEMDE BAŞARILAR DİLERİZ.

DEKANLIK